La tineri, antidepresivele trebuie să fie asociate cu psihoterapia

Antidepresivele trebuie luate în considerare în tratamentul copiilor sau al tinerilor cu depresie moderată ori severă numai în combinaţie cu efectuarea concomitentă de psihoterapie şi cu monitorizarea atentă a efectelor adverse; ele nu sunt deloc indicate în cazul copiilor cu depresie uşoară.

Acestea sunt unele dintre recomandările unui ghid clinic pentru NHS, publicat, recent, în Anglia şi Ţara Galilor.

"Ghidurile arată clar că medicaţia nu este tratamentul de primă linie pentru copiii şi tinerii cu depresie. Antidepresivele trebuie luate în considerare numai atunci când tratamentul psihologic singur nu dă rezultate şi vor fi utilizate doar în combinaţie cu acesta", a explicat David Cottrell, profesor de psihiatrie a copilului şi adolescentului, la Universitatea din Leeds.

Profesorul Cottrell a făcut parte din grupul care a elaborat ghidurile pentru National Institute for Health and Clinical Excellence (NICE - Institutul Naţional pentru Sănătate şi Excelenţă Clinică) şi National Collaborating Centre for Mental Health (Centrul Naţional de Cooperare pentru Sănătatea Mintală).

  
St John's wort (iarba Sf. Ioan, deasupra) nu trebuie utilizată la copii

După diagnosticarea depresiei şi evaluarea ei, ghidurile recomandă ca tânărul sau copilul care prezintă o formă moderată ori severă a afecţiunii să beneficieze de psihoterapie specifică, cum ar fi terapia comportamentală cognitivă, cea interpersonală sau de familie.

Fluoxetina a fost recomandată ca singurul antidepresiv pentru care studiile au arătat că beneficiile depăşesc riscurile, sertralina sau citalopramul fiind indicate ca tratamente din a doua linie. Ghidurile atrag atenţia asupra faptului că paroxetina şi venlafaxina, antidepresivele triciclice şi St John's wort (iarba Sf. Ioan) nu trebuie utilizate la copii sau la tineri.

Psychological therapy must accompany antidepressants in young people

BMJ 2005;331:714

Susan Mayor Londra

Rate this article: 
Încă nu sunt voturi
Bibliografie: 
Traducere: 
Dr. Rodica Chirculescu
Autor: