PERSPECTIVA ACUTA

Seful NHS Wales îsi îndeamna pacientii ”sa nu mai blocheze unitatile pentru urgente si accidente”, a sustinut de curând BBC.1 Care este povestea? Patru cincimi din pacientii care au apelat la sectiile de urgenta nu necesitau internare în spital sau tratament. Concluzia? Astfel de prezentari erau fie fara importanta, fie complet evitabile sau chiar iresponsabile.

            Programul galez ”Alege bine”, destul de rezonabil, vizeaza directionarea pacientilor catre serviciile adecvate,2 dar mesajul transmis de BBC a avut un ton acuzator la adresa acestora.

            Analiza asistentei medicale de urgenta efectuata de NHS England a descris si alte optiuni pentru pacienti, începând cu ”autoîngrijirea”.3 Mass-media si-a concentrat însa atentia asupra lui Bruce Keogh, director medical al NHS England, care a spus ca 40% dintre pacienti parasesc sectiile de urgenta fara vreun tratament.4

            Câtiva sefi ai serviciilor locale au continuat pe aceeasi linie. De exemplu, Spitalul Barnsley a prezentat rezultatele unui sondaj cu 951 de pacienti, dintre care numai 225 au considerat ca afectiunea lor era o urgenta, multi recunoscând ca au ales sectiile de urgenta doar pentru ca era cea mai rapida modalitate de a fi examinati.5 Cât de reprezentativi erau, însa, cei care au raspuns? Numeroase spitale au organizat campanii locale ce îndemnau populatia sa nu se adreseze serviciilor de urgenta.

            Activitatea în sectiile de urgenta din Marea Britanie a atins niveluri record.6 Supraaglomerarea constituie un risc serios pentru pacienti.7 Sectiile nu dispun de suficient personal, iar cel existent este extenuat. Spitalele de boli acute sunt presate de guvern si de autoritatile de reglementare in legatura cu performanta la patru ore, pe care o controleaza numai partial.

Un raport de la Royal College of Emergency Medicine and the Patients Association (Colegiul Regal de Medicina de Urgenta si Asociatia Pacientilor), Time to act (E timpul sa actionam), a evaluat 924 de pacienti ai sectiilor de urgenta.8 Concluzia a fost ca ”interpretarea ca urgent sau urgenta a apartinut pacientilor, nu clinicienilor.” Preferinta pacientilor s-a îndreptat tot catre sectia de urgente a spitalului: dupa cum a spus cineva, ”daca as fi nesigur, speriat sau îngrijorat, as apela la A&E.”

            Multi pacienti au ales singuri sa se prezinte la sectia de urgente, dar 40% au fost sfatuiti în acest sens de unii furnizori de servicii medicale – de exemplu, de doctorii generalisti. O treime apelasera deja la un alt serviciu înainte de a se adresa sectiei de urgente. Circa doua treimi erau informati cu privire la existenta altor servicii, ca medicina generala, serviciul de noapte si weekend, farmaciile.

            Ministerul Sanatatii insista asupra unui program alternativ,9 dar publicul este inteligent. Oamenii stiu ca au o sansa mai mare de a fi consultati si tratati în decurs de patru ore în sectiile de urgente cu program permanent. Multi au mai putina încredere în serviciile comunitare alternative, adesea din experienta personala. Si multi dintre ei, îngrijorati ca sunt grav bolnavi, doresc sa li se ofere asigurari, chiar daca pleaca fara niciun tratament. College of Emergency Medicine (Colegiul de Medicina de Urgenta) a cerut acum o amplasare a centrelor de asistenta primara de urgenta împreuna cu sectiile de urgenta.10

            Învinovatirea populatiei pentru folosirea unui serviciu pe care îl apreciaza, atunci când considera ca e nevoie, este contra politicii centrate pe nevoile pacientului. Pe de alta parte, pedepsirea sectiilor de urgente pentru aceste solicitari nu ajuta la nimic.

Rate this article: 
Încă nu sunt voturi
Bibliografie: 

http://www.comprarviagraes24.com

Conflicte de interese: Am citit si inteles politica BMJ cu privire la declararea conflictelor de interese si nu am de mentionat nimic special.
Provenienta si modalitate de recenzare: Articol solicitat, fara evaluare externa.

David Oliver: Stop blaming patients for emergency visits

A se cita: BMJ 2015;351:h6119

 

Traducere: 
Dr. Roxana Tucra
Autor: 
David Oliver, consultant in geriatrie si medicina generala acuta, Berkshire